fredag 18. mai 2012

Nordlysdrakten min

For 3 år siden gikk jeg til innkjøp av min egen Nordlysdrakt. Den er utviklet og blir laget her i Alta av Greiner Design. Draktene er rene kunstverkene. De har en spennende side her for interesserte.

Det spesielle med denne drakten, er at kunden selv kan velge farver, motiver, utforming, om du ønsker jakke til osv osv. Siden min pappa er fra Alta, og min mamma fra Hammerfest, ønsket jeg at min drakt skulle "symbolisere" begge mine foreldre - bundet sammen av nordlyset vi har her oppe, Aurora Borealis:
Motivet på brystet er av Sagelva under nordlyset - Sagelva er headerbilde på bloggen min
 Jeg valgte kalde farver (blå-turkisgrønn) på sort stoff.
Håja utenfor Hammerfest - et landemerke for byen

Nede på stakken har jeg Håja under Nordlyset

Nordlys på ryggen

Dårlig bilde - men bluseknapper, halsbrosje og øredobber i glass - laget i Finnmark. I tillegg har jeg dette i bein, men har ennå ikke brukt settet:
Man kan også få smykkene/knappene i sølv (jeg må kanskje skaffe meg det også - for det er lekkert)

Hele drakten min:
 Capen som er foret:
Ha en strålende fredag

Lene Sofie

5 kommentarer:

  1. Flott nordlysdrakt med fine farger.
    Ha en strålende helg.

    Klem fra vestlandet.

    SvarSlett
  2. Det var en nydelig drakt, morsomt når den blir så personlig. Det smykkesettet i glass var også fint, herlige blåfarger.
    Ønsker deg en fin fredag, Klem

    SvarSlett
  3. Denne drakta har jeg ikke hørt om før. Artig at den er så personlig, og at den kan varieres med knapper og nåler. Hadde vært fint å se et bilde av deg med den vakre drakta.

    Ønsker deg ei riktig fin helg!

    SvarSlett
  4. Så deg i går i drakta og syns godt du kan poste et bilde av deg med den på :-)

    Regne iallefall med at på Annas konfirmasjonsdag så blir det tatt bilde av mor i drakten med døtrene i de flotte draktene hun har sydd!! :-))

    SvarSlett
  5. Nydelig drakt! Jeg er født i Storfjord, Troms. Savner vinterkveldene med nordlys.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på