torsdag 13. desember 2012

Lovikkavotter til små og store hender

8 par ferdige, og 7 av parene er strikket i Fritidsgarn og tovet i maskin. Litt dreis på garnslankinga - og jeg ser (nesten) bunnen av Fritidsgarnskuffa! Har strikket vottene "etter eget hode":
De gå herrevottene er strikket i "Naturgarn" fra Viking og er børstet. Dette garnet var helt nytt for meg, men jeg forelsket meg helt i det, så jeg regner med jeg kommer til å strikke mye mere av dette.

Til min store forferdelse oppdaget jeg at jeg hadde strikket to venstrevotter av det lysegrønne paret. Oppdagelsen gjorde jeg ETTER at de var tovet, og farven er gått ut av produksjon! Jeg er nokså "gjerrig" når det gjelder garn, og ville ikke kaste venstrevottene. Så i min "visdom" fant jeg ut at jeg måtte etterlyse garnet i gruppa "Strikkesida" på Facebook - for der har jeg funnet mange "likesinnede". Og tror dere ikke jeg fikk kjøpt 2 nøster fra ei fantastisk dame i sør, og enda et nøste kom fra ei anna dame i nord (som RAKK OPP tøflene hun hadde begynt på). Lykkelige meg kunne strikke to høyrevotter, og dermed hadde jeg TO par :) Så de som påstår at strikking må være kjedelig, aner ikke hvilke "dramatiske" situasjoner vi kan havne i ;)

Vottene skal både under juletre og i adventsgaver - og jeg regner med at ingen av mottakerne er lesere av bloggen min så jeg tar sjansen på å at innlegget ikke blir lest ;)

Takk for hyggelige kommentarer på innelggene mine, det setter jeg stor pris på :)

Lene Sofie

12 kommentarer:

  1. Så fine:) Du er bra flink;)

    SvarSlett
  2. Du snakker om produksjon! For en stå-på-vilje og energi du har! Jeg er imponert. Visst er det morsomt å strikke, men døgnet har da bare 24 timer! Fine Lovikkavotter i alle fall. Jeg har heller ikke prøvd Naturgarn, men jeg lurer på om det er dette garnet som selger som "hakka møkk" på coopen for tida.
    Nå kan du glede mange med varme votter. Jeg starter på juleposten i dag. Det er også en tidkrevende prosess, men jeg liker denne tradisjonen.

    Ha ei fortsatt fin førjulstid!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Flotte votter:) Og så flott at folk er så hjelpsomme!

    SvarSlett
  4. Så flotte de ble. Har du sydd på kryssene etter toving?

    SvarSlett
  5. Ser du e flink med strikk!

    SvarSlett
  6. Å så heldige folk som får slike fine votter!
    Hadde slike som barn og de var de beste vottene :)
    Det var litt av en produksjon, kjmpeflink er du!
    Ha en flott kveld, klem.

    SvarSlett
  7. Mange fine votter, lurer litt på hvor du henter de ekstra timene jeg.... sover du i det hele tatt? :-))

    SvarSlett
  8. Oi,oi, hvor heldig du var som fikk tak i det rette garnet.Ja slik kan det gå når vi blir ivrige.
    Jeg skal også strikke meg votter. Husker jeg strikket meg slike votter da jeg var tennåring, da var de kjempe populære.
    Tusen takk for de fine kommentarene du legger igjen hos meg, det varmer.
    Må du ha en riktig god førjuls tid i vakre Finnmark.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. Kjempeflotte votter. Ser varme ut. Flaks at du fikk tak i likt garn så du fikk 2 par.
    Klem.



    SvarSlett
  10. Woooow så flink du er :)
    Disse vottene husker jeg godt i fra min barndom.
    Min bestemor stikket.
    Heldig dem som får disse.
    Ha en fin søndag.
    Klem Connie

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på