mandag 14. juli 2014

Mariuslue

Tidlig i vinter spurte mannen min om jeg kunne strikke han ei lue, og jeg var (og er egentlig fortsatt) inne i "Marius-bølgen". Så jeg kjøpte en "ferdigpakke" med oppskrift og garn på en garnbutikk i Tromsø da jeg var der. Mannen min ønsket dusk, og jeg hadde akkurat kjøpt meg en "duskelager" jeg fikk testet ut. Resultatet ble slik:
Da minste datter mi oppdaget lua, overtok ho den umiddelbart. Ifølge henne "går det ikke at voksne menn har lue med dusk". Flittig brukt blei lua i vinter, og jeg strikket ny til mannen.

Vi har strålende sommervær og midnattsol her i Alta - og nyter hver eneste dag

Ha en flott mandag - og takk for titten :)

Lene Sofie

5 kommentarer:

  1. Smart datter, må jeg si! Marius-strikk er skikkelig artig, og lua ble kjempefin! Nå fikk jeg lyst til å gå i gang igjen også.....
    Nyt finværet og midnattsola! Jeg er litt misunnelig på den sola som skinner dag og natt.

    Klem fra Ingunn som strikker pulsvarmere og selbuvotter i sommervarmen.

    SvarSlett
  2. Herlig, morro når det man strikker blir så godt motatt.
    Delig med midnattsol da, kos dere!
    Takker også for mange gode og fine komentarer inne hos meg, det varmer :)
    Jeg er tilbake på jobb i dag etter to uker med deilig ferie så er derfor litt glad for det overskyete været.
    Ha en fin uke videre.
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg bor vid sørpå og vi hadde sist netter så deilig fullmåne. Herlig med midnattsol til deg.
    Jeg kjenner fra ferie :-) Veldig fin mariuslue du har strikkt. Jeg liker veldig.
    Jeg strikker akkurat varm strømper - deilig for høst :-)
    Men nå vi har fantastisk sommervær med strålende sol, herlig blå himmel og fine farger. Jeg nyter masse ute. Ha det veldig fin du også. Hilsen fra Viola.

    SvarSlett
  4. Så flott lue! Har også tenkt å strikke Marius luer i original fargene til ungene nå til høsten! Ha en herlig dag!

    SvarSlett
  5. Flott lue. Marius mønster går nok aldri av moten.
    Ønsker deg en flott dag og strålende helg.
    Klem,Kari

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på