onsdag 1. januar 2014

Nytt år - og nye forsetter

Da skriver vi 2014! Synes ikke det er lenge siden vi ønsket 2013 velkommen - muligens et alderdomstegn?

Nyttårsforsetter er sunt, de gir oss håpet om at vi kan gjøre endringer i eget liv. Så jeg har forsetter, en hel drøss. Og selvfølgelig innebærer et av disse videre garnslanking. I 2013 strikket og heklet jeg ferdig tilsammen 3.045 g, og veiinga fortsetter selvfølgelig i 2014.

Nytt av året, og kreative forsett er:
- For hvert garnnøste jeg strikker/hekler opp putter jeg kr 10,- i et glass
- For hver UFO jeg ferdigstiller putter jeg kr 50,- i glasset
- Bli flinkere å blogge
- Få halvert alle mine papirrester!

Så da er det bare å brette opp ermene å sette i gang :)

For litt over et år siden, spurte kjæresten til mi eldste datter om jeg kunne strikke han en Mariusgenser - og det kunne jeg selvfølgelig. Synes det er trivelig når ungdommen spør :) :) Han ville ha tradisjonelle farger, og slik blei det ferdige resultatet:
Dagslysbilde fra i høst
Når jeg får strikket ferdig to Mariuser til, håper jeg å få tatt et bilde med alle genserne og mottakerne

Da gjentar jeg meg selv fra i fjor, og ønsker alle sammen et velsigna godt 2014. Måtte det nye året bestå av mange gode, glade og vakre øyeblikk. Om det nye året vil bringe tunge studer, håper jeg av hele mitt hjertet at det finnes mennesker rund som vil støtte, slik at dagene blir til å bære for oss alle.

Vennlig hilsen

Lene Sofie 

7 kommentarer:

  1. Marius genser i tradisjonelle farger er alltid fint :)
    Gleder meg til å følg deg i 2014.
    Ønsker det et riktig godt nytt år.
    Nyttårs klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Flott Marius, og mange gode ønsker fra deg! Tusen takk! Vi kan nok trenge " ei hand å holde i" alle og enhver til tider.

    Nyttårsklem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Det ble en flott Mariusgenser til svigersønnen :-)

    Mange gode forsett der, vi må nok peise litt på og være flink på fargealonger så kommer vi i mål :-)

    SvarSlett
  4. En flott genser du har strikket må jeg "si".
    Dette med å legge 10kr pr ferdig nøste er en veldig smart ide som jeg også tenkte å bruke i år.. så får jeg se da når året er omme om det har minket.. Har er stor uvane med å kjøpe til nøster når jeg begynner på noe. hehe... ønsker deg også et godt nyttår. klem Birgit,

    SvarSlett
  5. Så snill du er som strikker genser:))) Jeg har også tenkt å putte penger på bøsse etter hvert endt nøste. Blir morsomt å se hvor mye det blir igjennom året. Og jeg har mange ufoer liggende som bare venter på å bli gjort ferdig. Ønsker deg også et riktig flott nytt år.

    SvarSlett
  6. Flott genser, jeg har også lyst til å forsøke meg på en slik en, men det blir visst bare utsatt her i gården. Gleder meg til å se bildene av alle tre. Det er med å legge ti kr. på et glass har jeg også startet med etter at jeg var her og tittet sist, men ikke kom så langt å få lagt inn en kommentar. Godt nyttår til deg også..Klemmer fra Tønsberg :-)

    SvarSlett
  7. Flott kort og mariusgenser .
    Et riktig godt nytt år ønskes deg og dine!!
    Jeg er ferdig med en ufo, så da blir det 50 kroner i glasset mitt.....
    Er begynt på min andre ufo i dag, men så forsvant heklenåla, så jeg må avgårde og kjøpe en ny heklenål i morgen. Mistenker at nåla forsvant nedi godstolen min, men det var kanskje likegreit, for nå verker armen, ikke så mye jeg klarer å gjøre før det går over til senebetendelse. Og når jeg først er i gang er det lett å gjøre for mye av det når jeg blir ivrig :)
    Ha ei fin uke, klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på