mandag 30. januar 2012

Luhkka sydd i helga

En venn av oss har bestilt luhkka til sin kone, og ville ha en til seg selv også. Han ønsket at de skulle være så like som mulige, og ellers hadde jeg "kunstnerisk frihet". Slik ble de seende ut:
Sort vadmel med klargrønne biser
 Forsøkte å finne kontrastfarver som passet begge to, og landa da på grønn :)
Mønstersøm til han, "bølger". Han er sportsdykker, og elsker sjøen og fjæra :)
 Det kommer ikke fram på bildet, men tråden i mønstersømmen er i blåtoner og innslag av rød/gul
Litt symbolikk i hennes stjernemønster, mannen hennes setter sin kone utrolig høyt :) :) Fikk ikke glattet ut stoffet skikkelig da jeg tok bildet - derfor ser sømmen upresis ut
Mønstersømmene syr jeg rundt hele nedre kant av luhkkaen i tillegg til sømmen over brystet. Herreluhkkaen har en omkrets på ca 4,5 meter (!!!) så den sømmen TAR TID. Men artig når den er ferdig da :)

Har bare hetta igjen på siste luhkkaen, skal sy den ferdig i dag.

Ha en flott mandag :)

Lene Sofie

7 kommentarer:

  1. De ble som jeg tenkte, kjempefine! Bruker dere disse som festplagg? Et godt stykke arbeid du har utført. Her vil nok mottakerne bli godt fornøyde. Ha ei fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Nei, vi bruker de over ytterklærne når vi feks kjører scooter, er på sjøen, i fjæra osv. Så det er et ekstra "yttertøy" over scooterklær/andre ytterklær :) Et fantastisk varmt plagg :)

      Slett
  2. dem ble veldig flotte :-)))

    SvarSlett
  3. Så artig å se luhkka på en blogg! Du har vel en fancy symaskin som syr de der bordene? Skikkelig flott:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Katrine :) Ja, jeg har reine "Mercedesen" innen symaskin - fikk den i julegave hos mannen min for 1 år siden. Og den har gjort stor lykke :) :) Kanskje jeg må ta et bilde og lage et blogginnlegg om "vidunderet"?

      Slett
  4. Din mann, har du glemt at du fikk den hos meg også? ;) Kjempefin blogg, råflink mamma æ har! :) Jørn Roger

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på