tirsdag 1. april 2014

Scrappa gevinst til loddsalg

Da skriver vi 1. april - og dagen blir vel full av lureri og aprilsnarrer for mange, som tradisjonen er.

Da jordskjelv- og stormkatastrofen rammet Filippinene forrige høst, hadde jeg faktisk akkurat kommet derfra. Vi var 9 lærere fra min seksjon som dro på ekskusjonstur dit, to uker som virkelig gjorde inntrykk og berørte både meg og mine kolleger. Vi fikk ikke oppleve landets turistside, men fikk et ørlite innblikk i hverdagene der. Uansett hvor vi kom, ble vi mottatt med en varme og imøtekommenhet som vi i Norge bare kan drømme om. Litt smakebiter av inntrykkene vi fikk:
Skolene var dekket av velkomstplakater
 Klassene reiste seg og hilste på oss; "Welkome Norwegian teachers" enten de var 6 eller 13 år - og det var ca 3000 elever på hver av skolene vi besøkte
Disse er ikke laget for oss over 1.75 m......

Nærbilde av en av de MANGE plakatene barna hadde laget til oss

Katolsk sykehjem

Vakre og kloke tekster over dørene til pasientrommene

På barnehjem; Et pikerom
 Så da Alta Filippinske forening skulle ha loddsalg og trengte premie til støtte for det katastroferammede hjemlandet, scrappet jeg et Toffifee eske-kort igjen, med kalender på framsiden:



Ha en strålende dag videre :)

Lene Sofie

1 kommentar:

  1. For en fin gest! Nydelig gevinst! Regner med det ble en glad vinner.

    Ha en strålende 1. april med eller uten lurerier!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på