tirsdag 6. desember 2011

"Poselue"

Denne lua blir julegave til henne som er gift med mottakeren av denne herrelua :)
Konfirmantdatter mi stiller opp igjen :)
Jeg har strikket den i Alfa hvit glitter med flaskegrønne striper. Siden den også er GRØNN melder jeg den på Pinnekrokens utfordring rødt og grønt. Lua er kjapp å strikke (en time foran TV-en og den er ferdig)

Oppskrifta jeg bruker, er mi egen, og den kan du benytte fritt. Det er hyggelig om du legger igjen en kommentar om du benytter deg av oppskrifta. Legger du ditt produkt ut på nettet, setter jeg stor pris på at du linker tilbake til bloggen min :)



Stripete lue
Liten rundpinne/strømpepinner nr 5 og 8/9

Tykt ullgarn (eller dobbelt garn til pinne nr 3,5)

Str 4-8(10-12)voksen

Legg opp i blått 56(64)68 m på pinne nr 5. Strikk 4 omg 2 vridd r 2 vr, skift til gult og strikk 5 omg videre. 

Tips: For at ikke kruset skal bli slapt etterhvert, er det lurt å strikke med usynlig strikk.

Skift til pinne nr 8/9 og strikk stripemønster videre (hvor hver stripe er 4 omg) i ca 20(25)30 cm. 

Start fellingen i farveskifte: 2 r sm, 2 vr ut omg. Neste omg 1 r 2 vr. Så 1 r 2 vr sm. Siste omg 1 r 1 vr. Klipp tråden og dra gjennom maskene. Stram og fest tråden godt på vrangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen kommentar hos meg - det setter jeg stor pris på